“Ik heb een hoogbegaafde leerling in de klas die niet mee wil doen met de muziekles. Hoe zorg ik ervoor dat deze leerling toch meedoet?”
Lees meerMaya Angelou sloeg de spijker op zijn kop: ‘Hoe meer creativiteit je gebruikt, hoe meer je ervan terugkrijgt.’ Creativiteit is onuitputtelijk. Het is ons vermogen
Lees meerEen warming-up bij de start van de muziekles is wat mij betreft essentieel. De leerlingen hebben vaak net een ander vak gehad zoals taal of
Lees meerIedere muziekdocent in het po of vo heeft wel leerlingen die opvallen door hun bijzondere muzikale talent. In dit artikel lees je wat jij hieraan
Lees meerOwnership en het domein ‘Produceren’ zijn volgens Hans van de Veerdonk essentieel voor een goede muziekles. Het zijn onderdelen van zijn werkwijze die hij de
Lees meerHet is overal: bodypercussie. Het komt onder andere voor als cultuuruiting, dansvorm, didactisch middel en binnen muziektherapie. Je zou er een boek over kunnen schrijven.
Lees meerMijn drie belangrijkste inzichten na een jaar van muzieklessen in het po Het afgelopen schooljaar gaf ik wekelijks muziekles aan groep 1 t/m 8 op
Lees meerVoor het eerst samen in canon zingen: het is voor kinderen een bijzondere ervaring als dat lukt, en een moment waar (vak)leerkrachten met de groep
Lees meer